I wanna be with you tonight.

15:40

Jag är på väg för att träffa J. Går med raska steg, rädd att bli försenad. Han tycker inte om när man kommer försent. Respektlöst, säger han, blir svart i ögonen.
Han har så mycket inom sig som är svart.

Går förbi en kvinna med barnvagn. Hennes bebis är liten men hon pratar med honom som med en vän. Jag trodde att du skulle sova, säger hon, är du inte trött?
Och jag tänker: jag vill vara du.

Fyrtiofem sekunder senare passerar jag en annan kvinna. Också med barnvagn.
Hon håller en mobiltelefon mot sin bebis öra. Vill du inte prata med Hanna, frågar hon. Prata med Hanna nu!
Och jag tänker: jag vill vara du.

I wanna be you, I wanna be you, I wanna be you you you.

21:01

Jag ska ta en promenad i mörkret. Kofta och mössa, halsduk och musik på alldeles för hög volym. Glömma allt. Tänka på ingenting. Inte på en tom säng inte på en tyst telefon inte på jobb som ska göras.
Bara gå.

I wanna be you, I wanna be you, I wanna be you you you.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0